Monday, July 2, 2007

癒しのみことば The Healing Word

癒しのみことば
私たちはどれくらい健康で生きるべきでしょうか?

詩篇 90:10 私たちの齢は七十年。健やかであっても八十年。
詩篇 91:16 わたしは、彼を長いいのちで満ち足らせ、わたしの救いを彼に見せよう。

私たちの癒しに対する約束

イザヤ 53:4 まことに、彼は私たちの病を負い、私たちの痛みをになった。だが、私たちは思った。彼は罰せられ、神に打たれ、苦しめられたのだと。

イエスが私たちの癒しをもたらされる。

マタイ 8:17 これは、預言者イザヤを通して言われた事が成就するためであった。「彼が私たちのわずらいを身に引き受け、私たちの病を背負った。」

1ペテロ 2:24 そして自分から十字架の上で、私たちの罪をその身に負われました。それは、私たちが罪を離れ、義のために生きるためです。キリストの打ち傷のゆえに、あな たがたは、いやされたのです。

私たちの権威、神の力

ルカ 10:19 確かに、わたしは、あなたがたに、蛇やさそりを踏みつけ、敵のあらゆる力に打ち勝つ権威を授けたのです。だから、あなたがたに害を加えるものは何一つあり ません。

ローマ 8:11 もしイエスを死者の中からよみがえらせた方の御霊が、あなたがたのうちに住んでおられるなら、キリスト・イエスを死者の中からよみがえらせた方は、あなた がたのうちに住んでおられる御霊によって、あなたがたの死ぬべきからだをも生かしてくださるのです。

マルコ 16:17-18 信じる人々には次のようなしるしが伴います。すなわち、わたしの名によって悪霊を追い出し、新しいことばを語り、蛇をもつかみ、たとい毒を飲んでも決して 害を受けず、また、病人に手を置けば病人はいやされます。」

癒しに対する私たちの信仰

ヘブル 11: 6 信仰がなくては、神に喜ばれることはできません。神に近づく者は、神がおられることと、神を求める者には報いてくださる方であることとを、信じなければな らないのです。

ヘブル 11:1 信仰は望んでいる事がらを保証し、目に見えないものを確信させるものです。

ヤコブ 5:15 信仰による祈りは、病む人を回復させます。主はその人を立たせてくださいます。また、もしその人が罪を犯していたなら、その罪は赦されます。

癒しに対する私たちの確信

マルコ 11:24 だからあなたがたに言うのです。祈って求めるものは何でも、すでに受けたと信じなさい。そうすれば、そのとおりになります。

ヨハネ 14:13-14 またわたしは、あなたがたがわたしの名によって求めることは何でも、それをしましょう。父が子によって栄光をお受けになるためです。あなたがたが、わたし の名によって何かをわたしに求めるなら、わたしはそれをしましょう。
癒しは,未信者へのしるしである事を覚えて下さい。

癒しは未信者のためのしるしです。

ヘブル 2:4 そのうえ神も、しるしと不思議とさまざまの力あるわざにより、また、みこころに従って聖霊が分け与えてくださる賜物によってあかしされました。

THE HEALING WORD
Compiled By Cal Pierce

How long can we live in health?

Psalms 90:10 As for the days of your life, they contain seventy years or if due to strength, eighty years.

Psalms 91:16 With a long life I will satisfy thee.

Our covenant for healing.

Isaiah 53:4 Surely our griefs (sicknesses) He Himself bore, and our sorrows (pain) He carried, yet we ourselves esteemed Him stricken, smitten of God and afflicted.

Jesus delivers our healing.

Matthew 8:17 In order that what was spoken through Isaiah the Prophet might be fulfilled, saying, “He Himself took our infirmities, and carried away our diseases.”

1 Peter 2:24 He Himself bore our sins in His body on the cross, that we might die to sin, and live unto righteousness; for by His stripes you were healed.

Our authority, His power.

Luke 10: 19 Behold, I have given you authority to tread upon serpents and scorpions, and over all the power of the enemy; and nothing shall injure you.

Romans 8:11 But if the Spirit of Him who raised Jesus from the dead dwells in you, He who raised Christ Jesus from the dead will also give life to your mortal bodies through His Spirit who indwells you.

Mark 16:17-18 And these signs will follow those who believe: In My name they will cast out demons; they will speak with new tongues, they will take up serpents; and if they drink anything deadly, it will by no means hurt them; they will lay hands on the sick and they will recover.

Our faith for healing.

Hebrews 11:6 But without faith it is impossible to please Him, for he who comes to God must believe that He is, and that He is a rewarder of those who diligently seek Him.

Hebrews 11:1 Now faith is the assurance of things hoped for, the evidence of things not yet seen.

James 5:15 The prayer of faith shall save the sick and the Lord shall raise him up; and if he have committed sins, they shall be forgiven him.

Our confidence for healing.

Mark 11:24 Therefore, I say to you: “All things for which you pray and ask, believe that you have received them, and they shall be granted you.”

John 14:13-14 And whatever you ask in My name, that will I do, that the Father may be glorified in the Son. If you ask me anything in My name, I will do it.”

Remember: Healing is a sign to the unbeliever!

Hebrews 2:4 God also testified to it by signs, wonders and various miracles, and gifts of the Holy Spirit distributed according to his will.